Осінні канікули стали чудовою нагодою для навчання, обміну досвідом та просто приємного спілкування в колі колег-однодумців.
Нам випала чудова нагода відвідати спецсемінар-практикум з вивчення актуальних проблем спеціальної педагогіки. Вчитель-логопед Абрамович О.М. та практичний психолог Центру Данченко О.І. поділилися досвідом впровадження інноваційних технологій в освітній процес та їх використання в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Впродовж Тижня відбувалися засідання методичних об’єднань, на яких педагоги розглядали актуальні теоретичні та практичні питання.
На засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів (голова МО Кисельова Ю.Г.) у формі круглого столу розглядалися питання про використання інноваційних методів для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності (доповідач Ковтун Л.М.); про динамічні паузи як один з ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра (доповідач Пустовіт Л.В.); про адаптацію першокласників до навчання в Центрі (Соломаха Т.В.).
На засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу (голова МО Добан О.С.) було заслухано і обговорено доповіді Сорокопуда Т.М. «Формування ціннісних орієнтацій на уроках інформатики», Міняйло Т.С. «Поелементний аналіз проведення діагностичних контрольних робіт з математики в 5-12 класах», Добан О.С. «Інформація про адаптацію учнів 5-х класів до запровадження нових підручників і нових програм».
Вчителі корекційно-розвиткової роботи (голова МО Томіленко О.В.) на Логопедичному ярмарку збагатилися знаннями про використання прийомів мнемотехніки та презентували свій товар – наочний матеріал (доповідач Біла О.М.); досвід використання сімейних альбомів на заняттях з розвитку мовлення у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку представила Бабіченко В.А.; корисним придбанням для всіх стала доповідь Донець Г.С. «Традиційні та інноваційні методи формування та розвитку усного мовлення у дітей з порушеннями слуху».
Члени методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу (голова МО Донець Г.С.) провели дайджест методик розвитку дітей з особливими освітніми потребами, ділилися досвідом використання елементів арт-терапії в освітньому процесі.
Педагоги, які працюють з дітьми дошкільного віку (голова МО Ібрашева О.І.) за круглим столом з теплими почуттями обговорювали питання використання ейдетики в розвитку мовлення дошкільнят (доповідач Біла О.М.), шукали нестандартні форми оздоровлення дітей дошкільного віку (Марочканич С.П.), аналізували розвиток сенсорних здібностей дітей у різних видах діяльності (доповідач Ібрашева О.І.).
Вихователі початкових класів (голова МО Шевченко О.А.) провели майстер-клас із застосування методики Монтессорі. На засіданні методичного об’єднання вихователів 5-12 класів (голова МО Науменко О.В.) розгорілися справжні дебати під час обговорення важливих питань освітнього процесу, а саме:– Інформаційно-комунікаційні технології. Небезпечні квести для дітей. Профілактика залучень (доповідач Науменко О.В.);
– Формування безпечного освітнього середовища та запобігання насиллю – основне завдання роботи вихователя (доповідач Данченко О.І.).
На своє планове засідання зібралися і члени методичної ради Центру. Серед питань, які розглядалися, важливе місце було відведено атестації педагогічних працівників закладу, організації взаємовідвідування уроків, виховних годин з метою вироблення основних рекомендацій, необхідних для реалізації методичної проблеми закладу, опрацювання інструкцій з ведення ділової документації в Центрі.
Логічним завершенням та, водночас, початком нового етапу методичної роботи стала педагогічна рада, на якій було окреслено подальший план дій по здійсненню педагогічно-корекційної роботи з учнями з особливими освітніми потребами.