Своєчасна допомога і корекція дають виняткову можливість пом’якшити недоліки та проблеми в розвитку дитини з тяжкими порушеннями мовлення, запобігти виникненню вторинних відхилень,забезпечивши подальше якісне навчання і виховання.
Головне в цій роботі, щоб заняття приносили дітям тільки позитивні емоції, те, що буде викликати зацікавленість і приведе до позитивного результату.
Розвивати дрібну моторику рук у дітей можна в ігровій формі, використовуючи різноманітний нетрадиційний матеріал. Мета цих ігор – розвиток уяви, уваги, сенсорного, тактильного сприйняття, посидючості, зорово-моторної координації, дрібної моторики пальців рук, математичного мислення, емоційного і творчого розвитку.
В індивідуально-корекційній роботі з дітьми, що мають ТПМ, досить ефективним виявляється використання паличок Кюїзенера , як однієї із сучасних технологій навчання , котрі легко вписуються у систему передматематичної підготовки дітей до школи. На початковому етапі занять палички Кюїзенера використовуються як ігровий матеріал. Діти грають з ними, як зі звичайними кубиками, паличками, конструктором. В ході ігор та занять вихованці знайомляться з кольорами, розмірами та формами, а також розвивають дрібну моторику, просторове та зорове сприйняття.
Відновленню мовленнєвих функцій, формуванню просторового мислення сприяє робота з дошкою для міжпівкульної взаємодії. Вправи одночасно двома руками підвищують посидючість і уважність дитини, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам’яті та уваги, розвивають міжпівкульні зв’язки.
Вивченню кольору, форми та текстури допомагає сенсорна коробочка, головне призначення якої — дати можливість дітям чіпати, пересипати, переливати, досліджувати, вивчати те, що знаходиться всередині.
Сенсорна коробка розвиває в дітей цікавість, концентрацію уваги, уяву, а також забезпечує нескінченні можливості для творчої гри…