Бібліотеку школи – інтернату очолює бібліотекар Буц Жанна Петрівна.
*** Скарби Небесні звуть талантом Асторологічний Божий дар. Бібліотека є гарантом Не загубити Божий скарб. Господнє Слово – це розрада, Підручник пишеться для всіх. Бібліотека – це порада, В ній знайдеш відповідь про світ. Бібліотека – розуміння, Культура вічного буття. То ж пронесім у покоління Скарбницю нашого Творця. Ю.Буліна |
——- |
*** Бібліотекар, як дбайливий садівник, Що прихиляється до гілки, Перекладає мудрість книг В дитячі мудрії голівки. *** Бібліотекою своєю Можу я гордитись. В цей храм мудрості всі можуть Прийти й подивитись. У роботі щоб своїй Досягнуть вершини, Всі науки мушу знати Тонко, до глибини. Щоб у школі працювати – Знать треба багато, І на всі складні питання Відповіді дати! |
Книга залишається німою лише для того, хто не вміє витягти з мертвої букви жодної думки, а бібліотекар втілює ці думки в життя і допомагає учням зрозуміти, що книга – головний засіб навчання і здобуття потрібної інформації, бо хто володіє інформацією – той володіє світом.
Шкільний бібліотекар –
Це особлива категорія, особлива стать:
Багато потрібно уміть
І багато потрібно терпіть.
Багато потрібно читать,
Багато потрібно знать.
Бути психологом, учителем, артистом,
Вихователем, художником, економістом,
Вантажником, прибиральником, сценаристом.
Моніторинг проводить
І з комп`ютером дружить.
Швидко в Інтернет заходить,
Інформацію «ловить».
А головне – дітей любить і розуміть.
Їм другом стати, їх думку поважати.
Інтелент їх розвивати,
Учить з книжок знання черпати.
Навчити дитину любити книгу, сприймати її як життєдайне невичерпне джерело пізнання світу, виховувати любов до книги, прищеплювати навички бібліотечно-бібліографічної грамотності першочергові завдання шкільного бібліотекаря.
Під час індивідуальних та групових бесід, екскурсій – подорожів та ігор діти молодшого шкільного віку вчаться користуватися бібліотекою, вибирати книжки для читання за книжковими виставками, тематичною ілюстрованою картотекою, бережливо ставитись до книг, ремонтувати Їх, знайомляться з бібліотечними термінами: бібліотека, стелаж, формуляр, читацький зал.
Система бібліотечно-бібліографічних уроків для учнів середніх та старших класів підпорядкована:
– формуванню у них свідомого і зацікавленого ставлення до книги;
– потреби у систематичному читанні, навичок самостійного вибору книги і пошуку її у бібліотеці;
– вміння правильно добирати й читати науково-пізнавальну й науково-популярну книгу;
– користуватися довідковими виданнями і періодикою;
– застосовувати одержанні знання й вміння у громадській роботі, самоосвіті та самовихованні.
У популяризації основ бібліотечно – бібліографічних знань використовую різноманітні технології: бесіди, лекції, практичні завдання,доповіді, повідомленням, усні журнали, різні види змагань, вікторини, уроки-подорожі тощо.
Шкільна бібліотека бере участь у проведенні предметних тижнів у школі. В рамках предметних тижнів проводяться огляди літератури, добираються необхідні посібники.
Бібліотека школи-інтернату завжди надає допомогу вчителям, класним керівникам та вихователям у підготовці та проведенні масових заходів (свят, звітів, виховних годин, конкурсів, предметних тижнів).
У шкільній бібліотеці працює гурток « Юний бібліотекар». Його відвідують активні читачі. Вони допомагають ремонтувати книги, працюють у «Книжковій лікарні», беруть участь в обслуговуванні учнів молодших класів, дають поради щодо вибору книжки, вчать, як правильно це робити.
У березні щорічно проводиться тиждень дитячої та юнацької книги. Це свято залучає дітей до невичерпних джерел знань, стає осередком широкого і радісного спілкування, а шкільна бібліотека – справжнім храмом книги, в якому кожен читач відчуває себе бажаним гостем.
Для поповнення книжкового фонду в школі-інтернаті проводиться акція «Подаруй бібліотеці книгу» до якої залучаються учні, вчителі та вихователі.
Основне завдання як шкільного бібліотекаря я вбачаю у прищепленні дитині любові до книги, навчання учнів-читачів користуватися бібліотекою, її фондами, довідково-бібліографічним апаратом.
Також завдання навчити і учня, і вчителя оволодіти інформаційною культурою:
– допомогти усвідомити значення інформації для особистого розвитку;
– навчити дітей користуватися інформацією з різних носіїв інформації як традиційних, так і нетрадиційних;
– забезпечити вільний і демократичний доступ до інформації.
Серед основних напрямів роботи бібліотеки школи-інтернату слід визначити:
– формування інформаційно-бібліографічної культури учнів шляхом проведення бібліотечно – бібліографічних занять;
– вивчення, формування та задоволення читацьких потреб у книгах та інформації;
– пропаганда літератури шляхом проведення масових заходів спільно з педагогічним колективом.
В бібліотеці школи-інтернату Державним центром зайнятості було встановлено програмно-апаратний комплекс для професійної орієнтації молоді « Мотивація розвитку зацікавленності до професійного самовизначення» та «Профорієнтаційний термінал» . |
Оригінальне програмне забезпечення поєднує дві комп`ютерні програми: « Мотивація розвитку зацікавленності до професійного самовизначення» та «Профорієнтаційний термінал».
У комплексі вони дають можливість:
по-перше, ознайомлення із змістом професій, вимогами до працівника, шляхами одержання професій чи спеціальності; умовами професійного навчання у навчальному закладі, станом і перспективами регіонального ринку праці, основами трудового законодавства,законодавства про зайнятість та соціального страхування, послугами державної служби зайнятості;
по-друге, використовуючи цікаві тестові завдання, допоможуть закріпити профорієнтаційні знання щодо існуючих професій, назв інструментів та їх використання, умінь та навичок, необхідних представникам різних професій, та пошуку роботи.
Люблю працювати у бібліотеці,
Заповняти сторінки в рідній картотеці,
Читати книги нових авторів
І все робити без зайвих слів.
Виховую в учнів любов до навчання,
Жити у світі великому не йти навмання.
За що така доля, скажіть ви мені,
Колись учні скажуть «спасибі», чи ні.
Розвиток потенціалу людини, навичок і вмінь у століття інформації, формування інформаційної культури особистості повинно брати свій початок з дитинства. Головними джерелами інформації в XXI столітті є книга і комп’ютер.
Першим проривом у цьому напрямку стала книга, пізніше – періодичні друковані видання, потім – телеграф, радіо, телебачення і, нарешті Інтернет.
Бібліотека – це той храм, де завади народжується і зберігається духовність.
Пам’ятаймо, що у давнину бібліотеку називали “дім життя”, “притулок мудрості”, “аптека для душі”.
Книжки, журнали і газети
Чекають ваших спрагнених умів.
Через віки учені і поети
Ідуть до вас шеренгами томів…
З цих словників, отих енциклопедій
З отих романів, п`ес чи повістей
Встають віки у спалахах трагедій
І в сяйві світлих сонячних вістей.
Бо книга – то і світло дня,
Бо книга – то і зорі ночі…