Важливе місце у навчальній діяльності школярів відводиться виконанню домашніх завдань.
Важлива функція вихователя під час самопідготовки – навчання учнів опанувати раціональні методи і техніку самостійної роботи над виконанням домашніх завдань з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог. Домашні завдання є, таким чином, організованим продовженням навчальної роботи.
3 лютого 2017 року вихователем Сорокопудом Тарасом Миколайовичем був показаний фрагмент самопідготовки в 7-Б класі. Учні готували домашнє завдання з алгебри і географії.
Робота була спрямована на закріплення та поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках; виховання в учнів здатності до самостійної роботи; формування навичок раціонального використання часу; розвиток логіки, пам’яті, уваги, наполегливості; прищеплення почуття відповідальності.
Враховуючи низьку мотивацію учнів до навчання, важливим завданням вихователя під час самопідготовки є створення сприятливого для засвоєння знань клімату. Наші діти сприймають матеріал лише тоді, коли він подається в цікавій і доступній для них формі.
Одним із дієвих способів подачі навчального матеріалу під час самопідготовки є використання новітніх засобів подачі матеріалу (магнітна та інтерактивна дошки) поряд з традиційними (підручники, зошити, роздатковий матеріал, ілюстрації).
Але ніщо не допоможе, якщо вихователь сам не орієнтується в навчальному матеріалі, не вміє його доступно пояснити, не знає індивідуальних особливостей учнів, особливостей їхнього сприйняття.
Тому, йдучи на роботу, вихователь школи-інтернату бере на себе роль тата, мами, друга, вчителя. Він повинен стати «своїм» серед учнів, тоді вони готові сприймати будь-який, навіть самий складний, матеріал, крокувати з ним до омріяних вершин знань, «гризти граніт науки».
Т.М.Сорокопуд, вихователь