Заняття роботи з дитячою книгою сприяють розвитку самостійної читацької діяльності молодших школярів, адже з читання, як самостійної діяльності дитини у світі книг, починається її самоосвіта, самовиховання, формування високих художніх смаків, розвиток пізнавальних інтересів.
1 лютого 2017 року в підготовчому-Б класі мною – вихователем Горбенко Тетяною Валеріївною – було проведено відкрите заняття роботи з дитячою книгою на тему: «В гостях у казки «Колосок».
Мета заняття: познайомити дітей зі змістом української народної казки «Колосок»; коригувати вимову шиплячих звуків; розвивати зв’язне мовлення, поповнювати словниковий запас; вчити дітей бути працьовитими, творчими, артистичними.
Враховуючи те, що учні класу мають мовні вади, велика увага приділялась автоматизації звуків [ш] і [с]. Для цього я використовувала невеличні віршики, фізкультхвилинки, які гармонійно поєднувались з темою заняття.
Одним з завдань, які я ставлю перед собою на подібних заняттях, є збагачення словникового запасу учнів. Для засвоєння значень нових для дітей слів використовую наочно-демонстраційні методи та прийоми. На занятті словниковий запас учнів збагатився словами: колосок, млин, молотити, молоти, борошно.
Активізувати мислення малят, змусити їх задуматись над змістом почутого, спонукають проблемні запитання типу: «А чому, на вашу думку, Півник не пригостив мишенят пирогами?»
Засвоєнню змісту казки «Колосок», характеристиці образів героїв сприяли вдало підібрані інтерактивні розвивальні вправи: «Склади пазли», «Загублені герої».
Найяскравішим моментом заняття була сюжетно-рольова гра «Граємо в ляльковий театр», під час якої учні перевтілились в глядачів і акторів, які презентували гостям уривок казки «Колосок» на новий лад.
Під час заняття панувала доброзичлива атмосфера, для кожного учня створювалась ситуація успіху.
Головною ідеєю, яка розвивалась протягом заняття, було те, що для того, щоб щось отримати, потрібно докласти зусиль; лише працьовиті, трудолюбиві малята зможуть стати справжніми людьми.
Мої малята під час заняття доклали багато зусиль, тому нагородою для них стали смачні пироги.
Т.В. Горбенко, вихователь